Jurist

Jurist
Région: Bruxelles
Expérience nécessaire: Aucune
Secteur d'activité: Secteur Public
Réf: LexGO18/12-ANG24503
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

De Controledienst voor de Ziekenfondsen (CDZ) is een overheidsinstelling die instaat voor het financieel, boekhoudkundig en juridisch toezicht op de ziekenfondsen, de landsbonden en de (verzekerings-)maatschappijen van onderlinge bijstand. Gevestigd in het bruisende centrum van Brussel, is de Controledienst dan ook makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

De Controledienst ziet erop toe dat de mutualistische entiteiten en de sector als geheel de boekhoudkundige, administratieve en financiële regels naleven. Zo zorgen we voor een correcte besteding van overheidsmiddelen en ledenbijdragen, een transparante werking en een kwaliteitsvolle dienstverlening. Met deze taken speelt de Controledienst een cruciale rol in het waarborgen van de integriteit en efficiëntie van de mutualistische sector.


Er zijn 3 plaatsen bij de Juridische Dienst van de Controledienst voor de Ziekenfondsen en de Landsbonden van de Ziekenfondsen 

Beschrijving van de functie

Ben jij een juridisch talent dat impact wil maken? Heb je oog voor detail, een kritische geest en de drive om mee te werken aan het toezicht op de ziekenfondsen en hun verzekeringsmaatschappijen van onderlinge bijstand? Dan hebben wij dé job voor jou! Wij zoeken niet één, maar liefst drie enthousiaste juristen om ons team te versterken!

Waarom kiezen voor de Controledienst?

Als jurist bij de Controledienst ben je een sleutelfiguur in het toezicht op de werking van de ziekenfondsen en de verzekeringsmaatschappijen van onderlinge bijstand. De ziekenfondsen spelen een cruciale rol voor miljoenen mensen en jouw werk zorgt ervoor dat alles juridisch op rolletjes loopt. Samen met een team van gedreven juristen ga je aan de slag in een maatschappelijk relevante omgeving waar jouw juridische kennis en expertise het verschil maakt. Bij ons krijg je dan ook de kans om écht bij te dragen aan een gezonde, rechtvaardige en toekomstgerichte samenleving.

Wij bieden jou een uitdagende functie met maatschappelijke impact, een aantrekkelijk salaris aangevuld met extralegale voordelen, flexibele werkuren en de mogelijkheid om deels van thuis te werken. Je komt terecht in een dynamisch en collegiaal team waar je jouw juridisch talent kunt ontwikkelen, met ruimte voor opleidingen en persoonlijke groei.

Wat ga je doen?

  • Toezicht houden: Je speelt een cruciale rol in het garanderen van de naleving van de wettelijke voorschriften door de entiteiten onder het toezicht van de Controledienst. Kortom, je zorgt ervoor dat alles klopt tot in de puntjes.
  • Analyseren en beheren van juridische dossiers: Je werkt mee aan de analyse van diverse dossiers en vragen die zich voordoen in het kader van de uiteenlopende bevoegdheden van de Controledienst. Op basis van deze analyse formuleer je juridische adviezen en stel je concrete oplossingen voor.
  • Adviseren en informeren: Je informeert stakeholders en geeft heldere adviezen aan de ziekenfondsen, de verzekeringsmaatschappijen van onderlinge bijstand en hun leden. Of het nu collega's of externe partners zijn, jouw juridisch advies is onmisbaar.
  • Expertise ontwikkelen en bijdragen aan vernieuwing: Je bouwt expertise op en helpt mee aan het formuleren van aanbevelingen en verbeteringen voor de mutualistische sector. Naast het opvolgen van relevante wet- en regelgeving, krijg je de unieke kans om mee te werken aan de voorbereiding van nieuwe wetgevende en reglementaire teksten.

 Jouw profiel

  • Je hebt een diploma van master in de rechten.
  • Je bent sterk in het uitvoeren van juridische analyses.
  • Je kan vlot mondeling en schriftelijk communiceren.
  • Een goede kennis van Frans is een pluspunt.

Technische competenties

  • Mondeling communiceren: je brengt gegevens, ideeën en meningen mondeling correct over, op een gestructureerde
     manier, al dan niet ondersteund door aangepaste non-verbale communicatie.
  • Schriftelijk communiceren: je brengt gegevens, ideeën en meningen schriftelijk correct over met de juiste structuur en terminologie, en zonder taalfouten.

Niet vereist, wel een troef

  • Een goede kennis van Frans is een pluspunt, aangezien je in een tweetalige werkomgeving terecht komt.

Voordelen van de betrekking

Statuut en Graad
Je wordt aangeworven als jurist (niveau A1) (attaché) met de bijhorende weddeschaal NA11.

Loon
Minimum aanvangswedde: € 45.525,72  (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).
Via de salarissimulator kan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden.

Voordelen
We bieden jou een boeiende job met impact op mens en maatschappij, met tal van voordelen:

  • Goede balans tussen werk en privé
    • glijdende werkuren in een 38-uren week
    • mogelijkheid tot telewerk (tot 3/5e van de arbeidstijd)
    • 26 dagen verlof + 12 dagen compensatie per jaar en vrij tussen Kerst en Nieuwjaar
    • vlot bereikbare kantoren in het centrum van Brussel
    • fijne, collegiale en dynamische werksfeer
  • Talrijke ontwikkelingsmogelijkheden
    • uitgebreid opleidings- en leeraanbod (te volgen tijdens de werkuren)
    • uitgebreide loopbaankansen
  • Financiële voordelen
    • mogelijkheid tot valorisatie van relevante beroepservaring (artikel 12, KB van 25/10/2013)
    • mogelijkheid tot het krijgen van een tweetaligheidspremie
    • voordelige hospitalisatieverzekering 
    • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
    • mogelijkheid om maaltijdcheques te krijgen
    • mogelijkheid tot het krijgen van een telewerkpremie
    • mogelijkheid om een fietsvergoeding te krijgen
    • voordelen en interessante aanbiedingen via Benefits@Work
    • allerlei sociale voordelen (bv. geschenkcheques, huwelijks- of samenwoningsgeschenk, geboortegeschenk,...)
    • beschikken over een laptop

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op de website van BOSA.

Solliciteren kan vanaf 18/12/2024 en tot en met 8/01/2025 via werkenvoor.be.

Google Maps
Google Maps