Juridisch-administratief medewerker (post-akte) & onthaal

Juridisch-administratief medewerker (post-akte)  & onthaal
Région: Oudenaarde
Expérience nécessaire: Aucune
Secteur d'activité: Notariat
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

Bij ons kom je terecht in een groeiend all-round kantoor, waar veel belang gehecht wordt aan kwaliteit en persoonlijk contact met cliënten. Wij zijn een jong en gemotiveerd team, bestaande uit 1 notaris en 4 medewerkers. Wij staan voor open communicatie en team spirit, met ruimte voor eigen inbreng van ideeën, die we graag bespreken tijdens onze wekelijkse team meeting. Wij zijn gehuisvest in een moderne kantoorloft in het centrum van Oudenaarde, met parking voor de deur, goed bereikbaar met het openbaar vervoer (vlakbij het station). Naast de deur vind je een supermarkt, fitness en yogastudio, de markt en winkelstraten liggen op 2 minuten wandelafstand.


Je rol

In deze sleutelpositie sta je in voor de post-akte formaliteiten,  het onthaal en de administratieve ondersteuning binnen diverse domeinen, meer bepaald: 

  • Je verwerkt de post-akte formaliteiten (o.m. repertoriëren van akten, e-registratie, inschrijving CRT/CRH, meldingsformaliteiten, boeken van registratie en hypotheekformaliteiten).
  • Je staat in voor voorbereiding en opvolging van handlichtingsdossiers;
  • Je klasseert en archiveert de afgesloten dossiers.
  • Je levert afschriften en kopieën van akten en stukken af.
  • Je bent hét gezichtvan ons kantoor: het eerste aanspreekpunt, zowel telefonisch, per mail als fysiek aan de onthaalbalie.
  • Je assisteert in de behandeling van de correspondentie. Je staat in voor het agendabeheer en de algemene kantoormailbox.
  • Je beheert en bestelt het  kantoormateriaal en bent verantwoordelijk voor het goede verloopop kantoor.
  • Je biedt ondersteuning aan jouw collega’s en de notarismet uiteenlopende taken: opstarten van dossiers, inlezen ID-kaarten, kopiëren/scannen, data vastleggen …
  • Na een inwerkperiode zal je de kans krijgen om je vakdomein uit te breiden met bv. dossierboekhouding of opstellen van eenvoudige akten. 

Deze functie biedt jou een enorm veelzijdig en uitdagend takenpakket.

Maar je staat er niet alleen voor: je kan rekenen op een trouw en gemotiveerd team! 

Je profiel

  • Een bachelor rechtspraktijk of gelijkwaardig door relevante ervaring in het notariaat, de vastgoedsector (of een andere juridische sector), in een bank of bij een verzekeringsmaatschappij.
  • Goede kennis van courante software (outlook, word, excel), kennis van Acta Libra (SDP) en van e-registratie zijn een pluspunt.
  • Goede kennis van het Nederlands & Frans (zowel geschreven als mondeling) is een pluspunt.
  • Vanwege jouw breed takenpakket ben jij veelzijdig.
  • Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid.
  • Je kan zelfstandig, gestructureerd en nauwkeurig werken.
  • Je werkt efficiënt met zin voor detail en kwaliteit.
  • Je bent stressbestendig en je kan je organiseren.
  • Je bent vriendelijk en empathisch in elke communicatie maar ook zakelijk en discreet.
  • Je werkt mee in een uniforme structuur binnen het kantoor, waarbij je ook oog hebt voor mogelijke verbeteringen en optimalisaties.
  • Je houdt van administratief werk, maar ook van cliëntencontact.
  • Je bent leergierig en deelt je kennis en vaardigheden spontaan met je collega’s.
  • Je bent collegiaal en iemand die goed in ons team past, want een goede sfeer op kantoor is cruciaal! 

Werkomgeving

  • fijne werksfeer in een goed georganiseerd kantoor op mensenmaat (1 notaris en 4 medewerkers).
  • ons kantoor is een all-round kantoor met open communicatie.
  • wij hechten veel belang aan persoonlijk contact met cliënten en wij blinken uit in de kunst om de complexe wetgeving in eenvoudige bewoordingen aan de cliënt uit te leggen.
  • nieuw, modern en jong kantoor met up-to-date technologische uitrusting.
  • ruime, comfortabele werkplek.
  • in het centrum van Oudenaarde (middelgrote, actieve provinciestad).
  • vlot bereikbaar via N60, ook per trein (2 minuten wandelafstand); voldoende parkeergelegenheid.
  • 2 minuten wandelafstand van alle winkelstraten, supermarkt, fitness en yoga naast de deur. 

Wij bieden

  • Een voltijds contract (mogelijkheid van 4/5) van onbepaalde duur.
  • Een correct loon in overeenstemming met je verantwoordelijkheid en ervaring.
  • Talrijke voordelen eigen aan de sector en aan het kantoor: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioenplan, verzekering inkomensverlies, eindejaarspremie, CAO-premie, verplaatsingsonkosten en ecocheques
  • Na 1 jaar recht op bijkomende vakantie, namelijk vijf extralegale vakantiedagen per kalenderjaar;
  • Een plek binnen een team en een zeer collegiale en familiale werkomgeving.
  • Een aangename werkomgeving, gunstig gelegen en zeer goed bereikbaar (trein, tram, bus, fiets, auto of te voet).
  • Je krijgt een uitgebreide interne opleiding.
  • Mogelijkheid tot het volgen van externe opleidingen.
  • Aandacht voor persoonlijke groei en ontwikkeling.
  • Een flexibel en gezinsvriendelijk arbeidsregime rekening houdend met de goede werking van het kantoor.

Google Maps
Google Maps