Payroll Officer

Payroll Officer
Région: Gent
Expérience nécessaire: 3 ans
Secteur d'activité: Entreprise
Réf: LexGO25/10-1
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

Vandemoortele was founded in 1899 as a Belgian family business, and has continued to grow and develop ever since. Over the last two decades, they became a European food company with leading positions in two business lines: Bakery Products and Plant-Based Food Solutions. They are known for supplying innovative and high-quality products. In their two business lines they aim to meet and exceed customer expectations in terms of taste, quality, convenience and value for money.

In 2023, Vandemoortele realised a turnover of around EUR 1.9 billion with 4,080 associates (permanent and temporary). The Vandemoortele Group headquarters are located in Ghent, Belgium. They have commercial offices in 12 European countries, as well as in the United States and Asia. Vandemoortele operates in 29 high-quality production sites all over Europe, in order to ensure proximity to all their key markets. They export from Europe to 72 countries worldwide.  

Big challenges the world faces, like the climate crisis, are becoming ever more critical. Vandemoortele wants to be a part of the solution. They believe that sustainability is an important driver for their business performance, and they see it as the only right way to create long-term value for all their stakeholders. Vandemoortele’s Corporate Sustainability Strategy 2021-2025 provides a strong foundation for all their actions, and places sustainability at the heart of their business.


Wat biedt Vandemoortele jou?  

  • Je wordt lid van een grote, hechte familie: De medewerkers van Vandemoortele zijn het kloppend hart van het bedrijf - zij geven smaak aan de organisatie. Vandemoortele koestert elk lid, geeft prioriteit aan hun welzijn en ondersteunt hun professionele reis.  
  • Ze waarderen je als persoon: Ze waarderen hun medewerkers en erkennen hun unieke bijdrage aan de successen van het team.  
  • Bij Vandemoortele geven ze om je toekomst en ondersteunen ze jouw professionele reis: Ze geloven in de kracht van hun medewerkers en ondersteunen hun carrièreaspiraties door interne mobiliteit en promotiekansen aan te bieden. Ze moedigen hun medewerkers aan om een succesvol professioneel traject uit te stippelen en geven hen het vertrouwen om verantwoordelijkheid te nemen.  
  • Ze maken producten om van te houden: Vandemoortele is een team van gepassioneerde voedselfanaten. In hun missie om vorm te geven aan een smakelijke toekomst streven ze ernaar om een breed scala aan voedingsoplossingen te creëren die mensen, culturen en tradities met elkaar verbindt. In hun refters vind je regelmatig gezonde fruitmanden om optimaal van je pauze te genieten. 
  • Een familiaal en internationaal bedrijf met hoofdkantoor in België en een enthousiast en collegiaal team in de historische gebouwen in Izegem.  
  • Een stimulerende werkomgeving met veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en groei in een open, dynamische en mensgerichte bedrijfscultuur.  
  • Hoogwaardige producten en een succesvolle internationale marktpositie.  
  • Een marktconform brutomaandloon aangevuld met een rijk pakket aan extra-legale voordelen; 
  • Je wordt deel van het HR-team in Izegem en van het Belgische payroll-team, je krijgt er dus een aantal toffe collega’s bij die steeds bereid zijn jou te helpen.  
  • Werken in een grote, kleine familie in de hoogtechnologische Factory Of The Future fabriek in Izegem, de bakermat van Vandemoortele. 
  • Appreciatie voor wie je bent en voor wat je doet. 

Wat zijn je verantwoordelijkheden?  

  • Je volgt van A tot Z de personeels- en loonadministratie op van de aan jou toegewezen groep arbeiders, bedienden en kaderleden van de site in Izegem en voor de arbeiders van de transportorganisatie Vandemoortele Transport Solutions. 
  • Je verwerkt de prestaties van het personeel, stelt sociale documenten op, staat in voor uitdienstberekeningen en de verwerking van vakantie-attesten, beheert sociaal-juridische dossiers zoals tijdskrediet, SWT, Vlaams opleidingsverlof en syndicaal verlof, fietsleasing, … in samenwerking met het sociaal secretariaat SD Worx. 
  • Je bent mee het aanspreekpunt van het personeel in het beantwoorden van al hun vragen over salarisverwerking en sociale wetgeving. 
  • Je voert introductie- en exitgesprekken met betrekking tot de payroll-gerelateerde zaken. 
  • Je geeft infosessies aan de medewerkers bij payroll-gerelateerde wijzigingen. 
  • Je volgt, samen met het payrollteam, de sociale wetgeving op en implementeert nieuwe wetgeving voor jouw domein. 
  • Je verzorgt de verschillende periodieke en ad-hocrapportages.  
  • Je beheert de HRIS (SuccessFactors) en Time & Attendance-systemen (Protime, MyProtime, eblox payroll) samen met het payrollteam en de Payroll Manager.  
  • Je beheert de verzekeringen en pensioenplannen voor de medewerkers van de site en informeert hen over de inhoud hiervan.  
  • In samenwerking met de sitecontroller stel je het personeelsbudget voor arbeiders op.  
  • Je beheert de private HR-SharePoint-omgeving en voorziet deze van content.  
  • Je organiseert mee personeelsevenementen (opleidingsdagen, nieuwjaarsreceptie, familiedag, personeelsfeest...).  
  • Je stelt payroll-gerelateerde informatie op en verzorgt de verspreiding van de interne communicatie. 
  • Je bent samen met de HR Manager het aanspreekpunt bij audits voor payroll en HR-gerelateerde zaken.  
  • Je werkt nauw samen met de HR Manager van de site, met de Payroll Manager en met de Belgische payrollcollega’s. 

Herken je jezelf hierin? 

  • Na je bacheloropleiding deed je een aantal jaren ervaring op in een gelijkaardige functie binnen een bedrijf of bij een sociaal secretariaat.  
  • Een accurate kennis van sociale wetgeving en ervaring met loonberekening en personeelsadministratie zijn een must. Kennis van eBlox, Protime, Assusoft, SuccessFactors en SharePoint is een pluspunt.  
  • Je hebt een breder interesseveld dan enkel payroll.  
  • Je bent vlot in het gebruik van computerapplicaties, bent systeemgericht en werkt graag aan de continue verbetering van de payroll- en personeelsadministratieprocessen.  
  • Je bent sociaal vlot, gedreven, communicatief, discreet en werkt proactief.  
  • Je hebt een flexibele ingesteldheid, bent zeer servicegericht en een geboren teamplayer.  
  • Je bent gemotiveerd, leergierig, denkt proactief en wil continu verbeteren.  
  • Je beweegt je vlot tussen de collega’s op de werkvloer en maakt makkelijk contact met mensen van diverse niveaus in de organisatie.  
  • Je hebt een goede kennis van MS Office.  
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands en het Engels. 
  • Je werkt ordelijk en gestructureerd (5S-standaard) en ondersteunt en promoot de hygiëne-, kwaliteits- en veiligheidsvoorschriften.  
  • Hun waarden respect, samenwerking en ambitie zijn ook de jouwe!  
  • Je werkt in Izegem en bent bereid je af en toe te verplaatsen naar het hoofdkantoor in Gent en/of naar één van de andere sites.  

Interesse?

Solliciteer dan rechtstreeks via de website of contacteer Marie Van Volcem voor meer informatie. Dit kan via mail: marie.vanvolcem.ext@youconnect.be of op het nummer: +32 476 89 09 12 

Wanneer je solliciteert, bewaren we jouw CV en alle persoonsgegevens die je opgeeft in onze databank in overeenstemming met onze privacy notice.  

Deze vacature loopt in exclusieve samenwerking met YouConnect.  

Google Maps
Google Maps