(Senior) Manager Tax – Financial Services Industry

(Senior) Manager Tax – Financial Services Industry
Région: Antwerp
Expérience nécessaire: 6 ans
Secteur d'activité: Cabinet de conseil
Réf: LexGO12/07
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

BDO Belgique est le spécialiste en Audit & Assurance, Accounting & Reporting, Tax & Legal et Special Advisory Services (Corporate Finance, Management Advisory & Interim Management). BDO est reconnu pour ses avis professionnels de haute qualité. Disponibilité, proximité, intégrité, une approche pragmatique et un réseau international sont nos principaux atouts.

En Belgique, BDO compte plus de 500 Partners et collaborateurs répartis sur 9 sièges situés à Anvers, Bruxelles (Airport), Bruxelles (Centre), Gand, Hasselt, La Hulpe, Liège, Namur-Charleroi et Roulers. BDO fait partie d’un réseau international fort, actif dans plus de 140 pays avec une équipe de plus de 60.000 Partners et collaborateurs.


This job in a nutshell

Ben je op zoek naar een geweldige kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuwe afdeling binnen de business line Tax & Legal?

Wij werven een (Senior) Manager aan voor onze afdeling Tax Financial Services om leiding te geven aan de Nederlandstalige markt in België.

What will you be doing?

Als (Senior) Manager ben je betrokken bij:

  • Het analyseren van de fiscale behandeling van nieuwe financiële producten.
  • Het adviseren van klanten over nieuwe financiële belastingen of wijzigingen van bestaande financiële belastingen.
  • Het helpen van investeringsfondsen om te voldoen aan de Belgische fiscale regels (DBI BEVEK/SICAV RDT, berekening van de Belgische TIS).
  • Het verstrekken van fiscale rapportages aan buitenlandse banken met betrekking tot hun Belgische klanten.
  • Het verkrijgen van fiscale rulings voor private equity-schema's.
  • De herstructurering van Belgische investeringsfondsen.
  • Het verstrekken van fiscale waarschuwingen voor de FSI-sector.

Je bent ook verantwoordelijk voor:

  • Het uitvoeren van onderzoek en het voorbereiden van advieswerk voor onze klanten in jouw vakgebied, zijnde inkomstenbelasting (personenbelasting en/of vennootschapsbelasting) en indirecte belastingen (beurstaks, effectenrekeningbelasting, verzekeringstaks).
  • Het adviseren van Belgische en buitenlandse financiële instellingen over een breed scala aan binnen- en buitenlandse fiscale onderwerpen met betrekking tot de FSI.
  • Het helpen van onze klanten bij het beheren van hun fiscale nalevingsverplichtingen, zoals onder andere het voorbereiden van belastingaangiften of het beantwoorden van belastingvragen met betrekking tot de automatische uitwisseling van fiscale informatie.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:

  • Het ontwikkelen en implementeren van strategieën om nieuwe klanten aan te trekken en te behouden op de Nederlandstalige markt.
  • Het opbouwen en onderhouden van sterke relaties met bestaande en potentiële klanten, door hun behoeften te identificeren en passende oplossingen aan te bieden.
  • Het opbouwen en leiden van een hoogpresterend team door het werven, trainen en begeleiden van talenten.
  • Het bevorderen van een collaboratieve en stimulerende werkomgeving, waarbij je de voortdurende professionele ontwikkeling van de teamleden stimuleert.
  • Het coördineren van de activiteiten van het team om de financiële en kwalitatieve doelstellingen te behalen.
  • Het nauw samenwerken met andere afdelingen om een geïntegreerde en consistente benadering van de aangeboden diensten te garanderen.
  • Het volgen van markttrends en het aanpassen van strategieën om concurrerend en innovatief te blijven.

What do you bring to the table?

  • Masterdiploma in Rechten of Economie, met een Postmaster in Belastingrecht.
  • Minstens 6 jaar technische ervaring in inkomstenbelasting (personenbelasting en/of vennootschapsbelasting) en indirecte belastingen (beurstaks, effectenrekeningbelasting, verzekeringstaks), met een speciale focus op financiële instellingen zoals bewaarbanken, private banken, fondsadministrateurs, vermogensbeheermaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen.
  • Bewezen ervaring in people management, met het vermogen om een team te leiden, te begeleiden en te ontwikkelen.
  • Bij voorkeur ervaring in business development, met een bewezen staat van dienst in het aantrekken en behouden van klanten.
  • Meer dan zes jaar eerdere werkervaring als adviseur in de bank-, verzekerings- of adviessector.
  • Teamspeler, enthousiast om deel uit te maken van een snelgroeiend bedrijf en in staat om als referentiepersoon voor junior teamleden te fungeren.
  • Analytische geest met een hoge mate van nauwkeurigheid, in staat om relevante analyses en adviezen te geven.
  • Uitstekende kennis van het Nederlands, met een gevorderde werkkennis van het Engels en Frans.

What do we bring to the table?

  • Cultuur: Je wordt onderdeel van een familie van experts die respect, diversiteit en teamwork aanmoedigen. Je werkt in een open cultuur, dus voel je vrij om met iedereen op elk niveau te praten.
  • Ontwikkeling: Jij bepaalt de richting van je carrière, en wij ondersteunen je waar nodig. Onze BDO Academy biedt een breed scala aan trainingen om je te helpen.
  • Impact: Vanaf dag 1 krijg je verantwoordelijkheid, met ondersteuning van je team.
  • Netwerk: Je kunt werken aan verschillende projecten en klanten, over verschillende business praktijken heen.
  • Flexibiliteit: Jij kiest waar je werkt met flexibele werktijden.
  • Welzijn: Je fysieke en mentale gezondheid is belangrijk voor ons.
  • Salaris: Je ontvangt een competitief salarispakket met interessante voordelen.
  • Duurzaamheid: Je werkt binnen een bedrijf met een geïntegreerd duurzaamheidsbeleid.

Knikkend je instemmend terwijl je de functieomschrijving las? Stuur ons dan meteen je CV! Mogen we je binnenkort verwelkomen als nieuwe collega?

Apply for this job!

Google Maps
Google Maps