Administrative Assistant

Administrative Assistant
Région: Neudorf-Weimershof
Expérience nécessaire: Un an
Secteur d'activité: Entreprise
Contrat: Durée indéterminée (Temps plein)

Description de la société

AVEGA est un prestataire de services complets implanté au Luxembourg. Grâce à notre expérience approfondie, nous sommes en mesure de mettre en place des structures luxem- bourgeoises et internationales dans un minimum de temps. Elles vous permettent d'optimiser la création de plus-values dans votre groupe d'entreprises. 

Nous accompagnons votre entreprise au Luxembourg dès sa création et tout au long de son cycle de vie. Notre longue expérience concernant les struc- tures de groupe internationales nous permet également de procéder au plan transnational à des transactions de grande envergure, sur la base d'une structure que nous mettons en place avec vous. Pour tout ce qui a trait à la comptabilité et la gestion, vous pouvez compter à tout moment et en toute con- fiance sur notre compétence. 


Your mission

  • Arranging and coordinating shareholder and board meetings
  • Creating standard corporate documents, including shareholder and board resolutions
  • Managing filings with the commercial register
  • Gathering and organizing signatures
  • Maintaining and updating share registers and databases
  • Administering and filing of legal documents
  • Supporting experienced Legal Specialists in delivering corporate secretarial services to clients
  • Communicating with various external parties (e.g. notaries, international law firms, banks)
  • Coordinating with other departments within AVEGA, such as Accounting, Tax, and Compliance

Your profile

  • You have at least 1 year experience in a similar role in Luxembourg
  • Your style of working is characterized by diligence, reliability and respect of confidentiality
  • You have the capacity and affinity to work in an international and teamwork-orientated environment
  • You are proficient in using Microsoft Office
  • You are fluent in English; French or German language skills will be an asset

What you can expect

  • Modern office in the financial district Kirchberg in Luxembourg
  • Harmonious and stable working environment
  • Good work-life-balance and flexible working hours
  • Training for your individual career development
  • 30 days of vacation and meal vouchers
  • Reimbursement of public transport costs
  • Supplementary health insurance
  • Parking facilities for rent (within walking distance)

Google Maps
Google Maps